KERANA DIRI KITA BEGITU BERHARGA

KERANA DIRI KITA BEGITU BERHARGA
BICARA TENTANG KITA

Followers

Friday, November 27, 2015

UMMI WA ABI

UMMI wa ABI

Pertalian darah yang takkan dpt di putuskan hingga akhirat...
Walau berjuta onak, takkan terputus silaturrahim... 
Di mana saja aku berada, nama abi sentiasa ku bawa... 
Di mana saja aku berhijrah, iras wajahku tetap dari abi wa ummi... 
Seburuk mana pun mereka, tetap ummi wa abi...
Tanpa mereka, siapalah aku di dunia ini...
Tanpa mereka, aku takkan seperti ini...
Di kala aku di hina, ummi wa abi tetap di sisi,
Di kala seluruh dunia membenci aku, ummi wa abi membela aku,
Tatkala, aku jatuh tersungkur, ummi wa abi masih membantu aku berdiri,
Tatkala, org lain menghina ummi wa abi, luluh hatiku...
Aku tidak mampu mendiamkan org lain selain berdoa utk kesejahteraan ummi wa abi...
Darah dagingku dunia akhirat...
Hilangnya yang tidak kan pernah diganti...
Aku sentiasa berdoa agar ummi wa abi diberikan kesihatan yang baik, dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki...
Ya Allah...
Lindungilah ummi wa abi dari segala malapetaka... 
Ameeeen...


Nukilan : anne/87



No comments:

...i L a L L i q a '...

~...Yang baik itu datangnya dari ALLAH...~