KERANA DIRI KITA BEGITU BERHARGA

KERANA DIRI KITA BEGITU BERHARGA
BICARA TENTANG KITA

Followers

Tuesday, March 11, 2014

PENYAKIT GASTRIK? SHAKLEE YAKIN BOLEH MEMBANTU ANDA...


assalamualaikum jameeean dan salam sejahtera...

pernah dengar GASTRIK? jangan pandang ringan sekiranya anda adalah penghidap GASTRIK... ia bukanlah sesuatu yang boleh dipandang ringan kerana ia boleh memudaratkan lagi masalah kesihatan anda...jom kita jelajah apa itu GASTRIK...

APA ITU GASTRIK???


Gastrik atau Gastritis merujuk kepada keradangan pada lapisan dinding perut. Di dalam perut, terdapat satu lapisan mukus semulajadi yang melindungi dinding perut daripada bahan kimia berasid semulajadi yang sangat diperlukan untuk proses penghadaman makanan di dalam perut. Keradangan dinding perut berlaku apabila terdapat bahan asing yang menghakis lapisan mukus pelindung di permukaan perut. Alhamdulillah dengan izin Allah, penyakit gastrik boleh dirawat dan punca penyakit gastrik harus disiasat supaya kita dapat mengambil langkah-langkah untuk mengelakkan kehilangan lapisan mukus pelindung perut..


Tanda-tanda anda adalah penghidap gastrik:
  1. Kerap sakit kepala di bahagian kanan kepala terutama apabila perut kosong atau lewat makan nasi.
  2. Sakit kepala ini kadang-kadang diikuti dengan perasaan loya atau mual dan sebu perut dan hilang selera untuk makan. Kadang-kadang simptom ini dialami tanpa sakit kepala.
  3. Demam, kembung perut, sakit dada dan pedih ulu hati
  4. Muntah kadang-kadang berwarna kuning dan kadang-kadang ada darah dalam muntah atau darah beku bergumpal.
  5. Sakit perut yang kadang kala teramat sakit, cirit birit dan najis berwarna hitam
  6. Keluar angin dari mulut macam sendawa terutama apabila bahagian tertentu badan digosok atau diurut.
  7. Tidak hadam makanan dengan baik.
 siapa yang berpotensi dihinggapi GASTRIK???
 
  •     Peminum arak (arak ni bersifat asid)
  •     Anda yang makan dengan berlebihan
  •     Anda yang makan makanan yang terlalu pedas / masam / berempah
  •     Anda yang sering menggunakan ubat penahan sakit (pain killer)
  •     Anda yang selalu skip makan yer
  •     Anda yang Stress 
  •     Perokok

 
Cadangan Supplemen Shaklee untuk MEMBANTU PESAKIT GASTRIK




Ostematrix SHAKLEE:

Ostematrix adalah supplement kalsium dengan magnesium dan vitamin D.
Ostematrix membantu meneutralkan asid yang telah memasuki esofagus
dan menyebabkan pedih ulu hati.
Faktor kekurangan kalsium dalam tubuh juga menyebabkan penyakit gastrik. contohnya saya sendiri penghidap gastrik...kalo kena jer gastrik, mak saya mesti suh ambik ubat  kapur yang klinik or hospital bagi...ubat kapur gastrik yang hospital bagi tu mengandungi kalsium jugak...ianya cair dan kadang2 suasah saya nak telan sebab pahit...hehe...jadi lebih baik kita ambil Ostematrix Shaklee yang lebih semulajadi dan selamat dari ubat kapur hospital yang sintetik tu.


Energizing Soy Protein - ESP :
 
ESP yang juga merupakan sumber protein unggul daripada kacang soya merupakan sejenis tumbuhan yang tinggi sifat alkalinya yang dapat meneutralkan keasidan di dalam perut. Di samping itu, nutrien protein yang terkandung di dalam ESP sangat membantu membina sel-sel badan yang baru bagi menggantikan sel-sel lama yang telah rosak akibat dihakis oleh asid hidroklorik berikutan proses pencernaan makanan.


Peppermint Ginger Plus :

Shaklee Peppermint Ginger Plus mengandungi herba asli pudina, halia, jintan hitam dan jintan manis untuk rasa yang nyaman dan melegakan ketidakselesaan perut, mengelakkan perut kembung serta membuang angin. Juga boleh dihancurkan dan dicampur dengan air suam untuk minuman herba semulajadi.

Boleh add on B complex SHAKLEE :



B complex Shaklee bertindak sebagai penenang kepada pesakit gastrik selain membantu mengatasi sakit gastrik anda. Dengan supplement B-complex juga melengkapkan keperluan harian tubuh anda yang sangat diperlukan oleh tubuh dan sistem saraf kita.



Antara Rawatan atau usaha lain untuk anda yang menghidapi Gastrik ialah :
1.     Pastikan mulai sekarang, waktu makan adalah mengikut disiplin waktu yang ketat contoh setiap hari makan tengahari pukul 1.00 tgh hari plus minus 15 minit.
2.    Pastikan bila makan nasi (tenghari dan malam) selepasnya minum air suam bukan air manis atau air batu. Pastikan juga minum hanya sesudah makan bukan berulamkan air !!
3.    Elakkan makanan junk food, jeruk kering seperti asam boi dan jeruk basah dan juga mee segera.
4.    Elakkan nescafe, kopi, teh, minuman bergas, sunquick dalam botol, orange squash, air limau.. ini memang tak elok untuk kesihatan yer...
5.    Jikalau peringkat gastrik berat, elakkan segala makanan mengandungi yis seperti roti, donat, pau, pizza dll
6.    Elakkan makan terlalu kenyang
7.    Elakkan cuka dan makanan yang pedas
8.    Elakkan atau kurangkan daging dan ayam.
9.    Elakkan makanan ubi, pulut, keledek, kentang, pisang nangka, pisang tanduk, cempedak / nangka, rebung, dan makanan lain yang menyebabkan kembung perut atau banyak angin dan sendawa.
10.  Elakkan sama sekali dari mengambil sebarang ubat dari doktor dan klinik bagi rawatan gastrik seperti milk of magnesia dsb kerana ia akan merumitkan lagi gastrik.
11.     Kalau sakit perut teramat sangat, muntah atau demam, ambil secekak pucuk jambu batu, rebus dengan 3 sudu ketumbar, rebus dengan 3 gelas air dan masak hingga menjadi 1 gelas. Bahagikan air ini kepada 3 bahagian, minum 1 bahagian air rebusan ini tiga kali setiap 4 jam. ( catatan penuh DI SINI )






“Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit”

Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk rundingan apabila membuat belian dari saya...

Jika anda @ keluarga anda ada salah satu masalah di atas boleh segera dapatkannya dari saya, IN SYA ALLAH saya akan berikan layanan yang istimewa khas untuk anda... 

nak jadi sebahagian dari WARGA SHAKLEE...???

saya boleh bantu anda... :)







SMS @ WHATSAPP : RAZAIN – 0133532168
nuurunainun@gmail.com
SAYA ADALAH PENGEDAR SAH SHAKLEE...
SID - 1092671...
ISTIMEWA untuk ANDA...JANGAN LENGAH2 YER...
PENGHANTARAN SELURUH MALAYSIA... 
COD untuk warga KUCHING DAN KOTA SAMARAHAN...









No comments:

...i L a L L i q a '...

~...Yang baik itu datangnya dari ALLAH...~