KERANA DIRI KITA BEGITU BERHARGA

KERANA DIRI KITA BEGITU BERHARGA
BICARA TENTANG KITA

Followers

Sunday, January 30, 2011

: semangat ku :




berdosakah aku andai aku menyesali apa yang telah berlaku padaku kini?

tidak bersyukurkah aku andai aku mempertikaikan apa yang telah aku perolehi sekarang?

jahilkah aku andai aku tidak berterima kasih atas segala yang telah Engkau berikan kepadaku selama ini?



aku...hanyalah insan biasa yang tidak punya apa2...melainkan semangat yang ku punyai untuk meneruskan detik2 hari ku yang semakin hari semakin penuh dengan dugaan...


usia yang semakin meningkat, kedutan di wajah semakin jelas, fizikal yang semakin ketara perubahannya, namun satu yang ku miliki yang mungkin sukar untuk berubah adalah semangat...semangat untuk aku terus mencurah tenaga, membanting tulang empat kerat ku, mengerah akal fikirku sehabis baik untuk mengubah nasib keluargaku...


namun kini...aku masih lagi sendiri...menghadapi hari2 ku dengan semangat yang berkobar2...tapi tidak bermakna aku akan selamanya menyendiri tanpa seorang lelaki di sisi...mungkin belum tiba masanya untuk aku bertemu jodoh...mungkin satu hari nanti, pasti akan terlerai hijab yang selama ini megah berdiri...


yang pasti...seorang teman pernah mengatakan... " cinta itu ada dalam hatimu "... ya...mungkin cinta itu ada dalam hatiku...moga...akan ketemu jua...


walau...apa yang aku ingini tak selalunya akan menjadi milikku...selalunya...apa yang aku ingini adalah bukan milikku...ia nya milik orang lain...agak sedey...agak terkilan... agak kecewa... namun... semuanya mengandungi hikmah yang tersembunyi... yang pasti membawa kebaikan kepadaku...ku hanya perlu sedikit kesabaran dariMU Ya Allah...untuk aku melalui hari2 ini dengan penuh kekuatan dan ketabahan...ameeeennn...



sharing : caring : loving


:anne:




No comments:

...i L a L L i q a '...

~...Yang baik itu datangnya dari ALLAH...~