KERANA DIRI KITA BEGITU BERHARGA

KERANA DIRI KITA BEGITU BERHARGA
BICARA TENTANG KITA

Followers

Sunday, December 12, 2010

~Temuduga KPLI~

Fuhhh...lega rasanya...bagai terlepas beban di bahu...selepas saja ucapan terima kasih untuk interviewer, aku terus keluar dari bilik itu dengan wajah yang lega bercampur tidak berapa beres...hehe
Temuduga KPLI...arghhh...aku agak slumber untuk menanti hari interview...mane tak nyer...aku tak stdy pape pun...slumber sangat2 kot....mentang-mentang aku tidak berapa minat untuk menjadi "mua'llimah"...aku hanya mencuba nasib...tapi jika telah tertulis aku sebagai seorang "mua'llimah", aku redha dengan ketentuanNya...dan aku akan berusaha untuk meningkatkan kebolehan dan kemahiran diri dalam mendidik anak-anak bangsa...
Erk...nak tau tak...semasa interview tu, memang agak seram la jugak...dahla isu pendidikan aku tak berapa nak fasih...tak berapa nak baca...tak berapa nak hafal...dan yang paling penting, tak berapa nak faham...maklumlah aku dah lama tak mengadap fakta-fakta semua neh...tapi, aku try la jugak mane-mane yang aku termampu...erm...tak tau la aku ni layak ke tak...kalo ikutkan soklan2 laen aku boleh jer menjawab...boleh jer bercerita...tak tau la rezeki aku kat mane...huhu
Urm...fi ra'yi...interview ni ok la...die suh wat karangan arab...then, die uji tulisan jawi...die suh kte mengaji...then suh pulak ktorg cakap arab...alhamdulillah...semuanya berjalan lancar...cuma satu jer aku kesal...satu soklan ni aku kantoi la tak ley nak jawab....blurrr tetiber...tak sangka pulak soklan semudah itu yang die soal...aku pulak memang tak bajet la die nak soal mende2 macam tu...aish...rugi tol laaaaaaaaaaaaa.........aiyyyaaaaaa........
Aku hanya berserah pada ALLAH...hanya DIA yang MAHA Mengetahui dan hanya DIA lah yang menentukan segala-galanya...tawakkaltu a'lallah...

No comments:

...i L a L L i q a '...

~...Yang baik itu datangnya dari ALLAH...~